18è Congrés de la UIS a Cahmbery, França, juliol 2022
La Delegació Catalana al congrés de la Unió Internacional d'Espeleologia va ser la més nombrosa de l'Estat. Amb una participació total de més de 1.400 persones de tot el món, les 9 dies de congrés van ser tot un èxit.
Cal destacar la gran participació de treballs que van omplir 5 dies de presentacions amb 4 sales simultànies. La nostra federació va presentar els treballs; Impacte atmosfèric a les coves del Garraf i Fauna invertebrada en 3 àrees de Catalunya.
La contaminació del massís de Garraf va sorprendre a tots els especialistes de la sala ja que és l'únic cas mundial conegut i es tan singular que molts es van interessar pels mètodes de mostreig.
El treball realitzat amb el Museu de Ciències de Barcelona i la BiOSP va interessar pel fet que hi ha pocs estudis que analitzin l'evolució de la població invertebrada en el temps i el treball conjunt d'organitzacions publico-privades.
La Vocalia de Biblioteca i publicacions va col·locar un estand per a intercanvi i venta de llibres. Aquest es trobava amb totes les biblioteques nacionals i fabricants de material en un pavelló que va rebre la vista de tots els participants. La decisió va ser encertada ja que es va poder recollir i comprar els llibres espeleològics i de canyons més actuals.
L'Escola Catalana d'Espeleologia va adquirir, nous materials, sacs, ponxos... per analitzar i presentar a les properes jornades tècniques.
Pel que fa a l'assemblea general de la UIS, en la que es renovaven els càrrecs. La Confederación d'Espeleologia y Cañones, representant oficial de l'estat Español, va recolzar el Catedràtic José Maria Calaforra el qual va sortir elegit com primer vocal del Bureau.
Hilario Ubiedo, Coordinador CEC, Lluís Domingo president de la FCE, Jose Mª Calaforra,, Jaume Ferreras Vocal FCE, Francisco Martínez y Manolo president y bibliotecari de la Fed Gallega.
La FCE va participar en la càpsula del temps 2091, aportant un gorro amb els logos de la Federació. Aquesta càpsula serà baixada a -200 m dins els massís de Bauges i s'obrirà pels espeleòlegs del futur al 2091.
La trobada va finalitzar amb un sopar de gala i recordant a tots els assistents que al 2025, el congrés serà a Brasil.
19th International Congress of Speleology in Belo Horizonte, Brazil, on 27 July – 2 August 2025
Tots els llibres i els 6 volums d'actes del conrés les podeu consultar a la biblioteca de la Federació a partir del 4 de setembre.